Závěrečný přehled
Zodpovězeno 0 z 50 otázek
Otázky:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
Information
Vážená uchazečko, vážený uchazeči,
v souvislosti se zkvalitňováním průběhu přijímacího řízení na FF UP Vám nabízíme tyto zkušební testy. Můžete si zde vyzkoušet a nacvičit jejich vyplňování. Rádi bychom Vás zároveň požádali o vyplnění níže uvedených údajů (věk, pohlaví, typ školy, prospěch…), abychom mohli testy v budoucnu lépe uzpůsobit cílové skupině. Všechny tyto údaje jsou zpracovávány anonymně a nejsou nijak spojovány s Vaší osobou, vyplňujte je prosím pravdivě.
Děkujeme a přejeme hodně zdaru!
Přípravný tým přijímacího řízení na FF UP
Jako odpověď musíte zadat číslo. |
|
Zde musíte zadat hodnotu. |
|
Jako odpověď musíte zadat text. |
|
Jako odpověď musíte zadat text. |
|
Zde musíte zadat hodnotu. |
|
Zde musíte zadat hodnotu. |
|
Zde musíte zadat hodnotu. |
|
Jako odpověď musíte zadat text. |
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Odpověděli jste správně na 0 z 50 otázek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek |
|
Váš výsledek |
|
Rubriky
- Kritické myšlení 0%
- Logicko-analytické myšlení 0%
- Verbální myšlení a jazykové kompetence 0%
- Všeobecné znalosti 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- Zodpovězeno
- Poznačené otázky
-
Otázka 1 / 50
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiKterý z následujících států je rozlohou největší?
Správně
Špatně
-
Otázka 2 / 50
2. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiSeřaďte města podle jejich zeměpisné délky od východu na západ.
Správně
Špatně
-
Otázka 3 / 50
3. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiUrčete, kteří spisovatelé patří do epochy realismu.
Správně
Špatně
-
Otázka 4 / 50
4. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiJakému historickému architektonickému slohu odpovídá budova na obrázku?
Správně
Špatně
-
Otázka 5 / 50
5. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiVyberte správné iniciály jména světové političky na obrázku.
Správně
Špatně
-
Otázka 6 / 50
6. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiKteré z uvedených souhvězdí leží na zodiakálním pásu táhnoucím se na nebeské sféře symetricky podél ekliptiky v šíři ±8 stupňů?
Správně
Špatně
-
Otázka 7 / 50
7. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiVyberte hudební pojem, jenž NEURČUJE hlasitost tónu.
Správně
Špatně
-
Otázka 8 / 50
8. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiJak se nazývá jazykový prostředek vyjádřený následujícím podtrženým slovem, resp. slovy?
Po heydrichiádě bylo často slyšet: „Otevřete, gestapo!“
Správně
Špatně
-
Otázka 9 / 50
9. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiVyberte válku, jež se NEODEHRÁLA v první polovině 20. století.
Správně
Špatně
-
Otázka 10 / 50
10. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiBible byla původně napsána
Správně
Špatně
-
Otázka 11 / 50
11. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Všeobecné znalostiMezi germánské jazyky NEPATŘÍ
Správně
Špatně
-
Otázka 12 / 50
12. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceNajděte mezi následujícími možnostmi tu, která je zapsána bez pravopisných a gramatických chyb.
Správně
Špatně
-
Otázka 13 / 50
13. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré z následujících souvětí umožňuje více rozdílných interpretací?
Správně
Špatně
-
Otázka 14 / 50
14. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceTextař potřebuje do refrénu písně dvojici slov se shodným počtem slabik a ve shodném pádě. Významově by se mu hodila podstatná jména mříž a trestanec, která ale mají v 1. pádě rozdílný počet slabik. Mají v některém jiném pádě shodný počet slabik?
Správně
Špatně
-
Otázka 15 / 50
15. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceJedno z následujících slovních spojení obsahuje výraz, jenž je po informační stránce nadbytečný – lze ho tudíž vypustit, aniž by došlo ke změně významu. Najděte ho.
Správně
Špatně
-
Otázka 16 / 50
16. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceMezi slovy z různých evropských jazyků najděte to, které má jiný význam než ostatní.
Správně
Špatně
-
Otázka 17 / 50
17. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceLidé mluví přirozenými jazyky, a aby si ulehčili mezinárodní komunikaci, vytváří na jejich základě jazyky umělé. Ty jsou obvykle založené na internacionální slovní zásobě a mají zjednodušenou gramatiku. Najděte český význam následující věty, která je napsaná v jednom z takových jazyků.
Ĝi devas esti donaco por mia filo.
Správně
Špatně
-
Otázka 18 / 50
18. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetencePřečtěte si pozorně následující gramatická pravidla fiktivního jazyka GIBURI.
Systém přivlastňovacích zájmen je v giburštině odvozený od zájmen osobních. Ta jsou následující:GRU (já) GRAU (my)
GRE (ty) GRAE (vy)
GRO (on nebo ona) GRAO (oni nebo ony)Je-li vlastněný objekt ženského rodu, přidává se k příslušnému osobnímu zájmenu koncovka -A: GRUA LUKA moje příbuzná
Je-li vlastněný objekt mužského rodu, přidává se k příslušnému osobnímu zájmenu koncovka -I: GREI BUKI tvůj pes
Je-li vlastněný objekt v množném čísle, koncovka přivlastňovacího zájmena se zdvojuje.GREII BUKKI tví psi
Jak zní v giburštině gramaticky správný překlad věty „Vy jste naše příbuzné.“?
Správně
Špatně
-
Otázka 19 / 50
19. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceV následující větě je skryto slovo označující rostlinu. Najděte ho. Neměňte pořadí slov ani pořadí písmen v nich.
V dnešní době je televizní přijímač součástí většiny domácností.
O jakou rostlinu se jedná?
Správně
Špatně
-
Otázka 20 / 50
20. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKteré cizí slovo označuje přivlastnění si něčeho?
Správně
Špatně
-
Otázka 21 / 50
21. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceKterý frazeologizmus odpovídá významu být opatrný ve vyjadřování?
Správně
Špatně
-
Otázka 22 / 50
22. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceDoplňte přirovnání.
Hokejisté podcenili přípravu, a proto v zápase se Švédy dopadli jako…
Správně
Špatně
-
Otázka 23 / 50
23. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceStejný etymologický základ jako slovo progresivní NEMÁ slovo
Správně
Špatně
-
Otázka 24 / 50
24. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Verbální myšlení a jazykové kompetenceStejný etymologický základ jako slovo signál NEMÁ slovo
Správně
Špatně
-
Otázka 25 / 50
25. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 25 až 27
Z detektivního příběhu: Profesor biologie zemřel ráno v prudkých bolestech, poté co se vykoupal v jezírku poblíž skalních útesů, jež bylo naplněné mořskou vodou po nedávné bouři. Jeho poslední slova byla „lví hříva“. Záda měl poseta velkými šrámy, které připomínaly důtky.
Další události onoho dne pomohly objasnit biologovu smrt, detektivovy poznámky se ovšem pomíchaly.A) Lidově se jí říká „lví hříva“ a je prudce jedovatá.
B) Smrt ho zastihla na témže místě jako jeho pána.
C) Obě události vyšetřující vedly k tomu, aby původce neštěstí hledali přímo v jezírku.
D) Odpoledne se pak obrátil na lékaře jiný muž z městečka, který měl po koupeli v jezírku prudké bolesti.
E) Nedlouho po profesorově smrti pošel v křeči i jeho pes.
f) Vylovili zde velkou medúzu, kterou sem zřejmě zahnala nedávná bouře.
Z následujících nabídek uspořádání vyberte tu, která z výše uvedených vět vytvoří smysluplný, logicky navazující celek.
Správně
Špatně
-
Otázka 26 / 50
26. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 25 až 27
Z detektivního příběhu: Profesor biologie zemřel ráno v prudkých bolestech, poté co se vykoupal v jezírku poblíž skalních útesů, jež bylo naplněné mořskou vodou po nedávné bouři. Jeho poslední slova byla „lví hříva“. Záda měl poseta velkými šrámy, které připomínaly důtky.
Další události onoho dne pomohly objasnit biologovu smrt, detektivovy poznámky se ovšem pomíchaly.A) Lidově se jí říká „lví hříva“ a je prudce jedovatá.
B) Smrt ho zastihla na témže místě jako jeho pána.
C) Obě události vyšetřující vedly k tomu, aby původce neštěstí hledali přímo v jezírku.
D) Odpoledne se pak obrátil na lékaře jiný muž z městečka, který měl po koupeli v jezírku prudké bolesti.
E) Nedlouho po profesorově smrti pošel v křeči i jeho pes.
F) Vylovili zde velkou medúzu, kterou sem zřejmě zahnala nedávná bouře.
Který ze závěrů lze vyvodit z informací uvedených v zadání?
Správně
Špatně
-
Otázka 27 / 50
27. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 25 až 27
Z detektivního příběhu: Profesor biologie zemřel ráno v prudkých bolestech, poté co se vykoupal v jezírku poblíž skalních útesů, jež bylo naplněné mořskou vodou po nedávné bouři. Jeho poslední slova byla „lví hříva“. Záda měl poseta velkými šrámy, které připomínaly důtky.
Další události onoho dne pomohly objasnit biologovu smrt, detektivovy poznámky se ovšem pomíchaly.A) Lidově se jí říká „lví hříva“ a je prudce jedovatá.
B) Smrt ho zastihla na témže místě jako jeho pána.
C) Obě události vyšetřující vedly k tomu, aby původce neštěstí hledali přímo v jezírku.
D) Odpoledne se pak obrátil na lékaře jiný muž z městečka, který měl po koupeli v jezírku prudké bolesti.
E) Nedlouho po profesorově smrti pošel v křeči i jeho pes.
F) Vylovili zde velkou medúzu, kterou sem zřejmě zahnala nedávná bouře.
Kdyby se příhoda skutečně stala, jak by o ní referovala černá kronika? Vyberte vhodný nadpis, shrnující nejpodstatnější informace o události.
Správně
Špatně
-
Otázka 28 / 50
28. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníAkademický slovník cizích slov podává o heslu erika tyto informace.
erika, -y ž ˂ř˃ zahr. keřík n. stromek rodu Erica s neopadavými jehlicovými lístky a drobnými kulovitými n. zvonkovitými kvítky růz. barev, vřesovec
Který z následujících údajů ve slovníku NEZJISTÍME?
Správně
Špatně
-
Otázka 29 / 50
29. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníTabulka a graf ukazují počet podaných přihlášek, dále počet přihlášených, kteří se dostavili ke zkoušce, a počet přijatých uchazečů na obor X v letech 2017–2021. Který údaj NELZE z tabulky a z grafu ani vyčíst, ani na základě informací v nich obsažených určit?
Správně
Špatně
-
Otázka 30 / 50
30. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníU výslechu podezřelý na otázku „Opustil jste budovu zaměstnavatele v 18 hodin večer a šel rovnou domů?“ odpověděl pouze „Ne.“ Budeme-li podezřelému věřit, pak lze bez znalosti dalších informací na základě tohoto dialogu s jistotou říct, že
Správně
Špatně
-
Otázka 31 / 50
31. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníKteré z uvedených opatření by nejméně oslabilo roční státní rozpočet ČR a zároveň se jedná o položku na straně výdajů?
Správně
Špatně
-
Otázka 32 / 50
32. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 32 až 34
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Výjimkou je pouze situace, [_________________], které vydal kupujícímu, určil k opravě jinou osobu, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Pak uplatní kupující právo na opravu u této jiné osoby.
Dle § 2172 věty třetí občanského zákoníku přitom platí, že osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Avšak je třeba upozornit, že v případech, kdy reklamaci vad uplatnil spotřebitel (ve smyslu definice uvedené v zákoně o ochraně spotřebitele, tj. fyzická osoba, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání), je třeba, aby oprava proběhla tak, aby byla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace stanovená v § 19 odst. 3 tohoto zákona. Dále je třeba zdůraznit, že záruční servis je určen pouze k provedení opravy. Ostatní oprávněné nároky, tzn. dodání nového zboží, slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy, musí kupující uplatnit výlučně u prodávajícího, s nímž uzavřel smlouvu.
Kterou z následujících výpovědí lze doplnit na vynechané místo v textu, aby byl text soudržný a logický?
Správně
Špatně
-
Otázka 33 / 50
33. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 32 až 34
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Výjimkou je pouze situace, [_________________], které vydal kupujícímu, určil k opravě jinou osobu, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Pak uplatní kupující právo na opravu u této jiné osoby.
Dle § 2172 věty třetí občanského zákoníku přitom platí, že osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Avšak je třeba upozornit, že v případech, kdy reklamaci vad uplatnil spotřebitel (ve smyslu definice uvedené v zákoně o ochraně spotřebitele, tj. fyzická osoba, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání), je třeba, aby oprava proběhla tak, aby byla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace stanovená v § 19 odst. 3 tohoto zákona. Dále je třeba zdůraznit, že záruční servis je určen pouze k provedení opravy. Ostatní oprávněné nároky, tzn. dodání nového zboží, slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy, musí kupující uplatnit výlučně u prodávajícího, s nímž uzavřel smlouvu.
Kterými z následujících slov lze nahradit v textu podtržená slova, aniž by došlo ke změně významu nebo vyznění textu?
Správně
Špatně
-
Otázka 34 / 50
34. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Kritické myšleníSpolečné zadání otázek 32 až 34
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Výjimkou je pouze situace, [_________________], které vydal kupujícímu, určil k opravě jinou osobu, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Pak uplatní kupující právo na opravu u této jiné osoby.
Dle § 2172 věty třetí občanského zákoníku přitom platí, že osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Avšak je třeba upozornit, že v případech, kdy reklamaci vad uplatnil spotřebitel (ve smyslu definice uvedené v zákoně o ochraně spotřebitele, tj. fyzická osoba, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání), je třeba, aby oprava proběhla tak, aby byla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace stanovená v § 19 odst. 3 tohoto zákona. Dále je třeba zdůraznit, že záruční servis je určen pouze k provedení opravy. Ostatní oprávněné nároky, tzn. dodání nového zboží, slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy, musí kupující uplatnit výlučně u prodávajícího, s nímž uzavřel smlouvu.
Která z následujících osob NEPOSTUPUJE podle výše uvedených podmínek při reklamaci správně?
Správně
Špatně
-
Otázka 35 / 50
35. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníEkvivalentní danému výroku je takový výrok, který je pravdivý právě tehdy a jen tehdy, když je pravdivý onen daný výrok. Který výrok je ekvivalentní výroku „Oslovím Petra, ale ne Frantu“?
Správně
Špatně
-
Otázka 36 / 50
36. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníNegace výroku je takový výrok, který je pravdivý právě tehdy, když je původní výrok nepravdivý; a naopak: když je původní výrok pravdivý, je jeho negace vždy nepravdivým výrokem. Který výrok je negací výroku „Venku je teplo i chladno“?
Správně
Špatně
-
Otázka 37 / 50
37. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšlení„Některé pamflety jsou masakry. Každý masakr je sladkost.“ Co z těchto premis plyne?
Správně
Špatně
-
Otázka 38 / 50
38. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníVe 14. století vynalezli cisterciánští mniši zápis čísel, který umožňuje do jediného symbolu zakódovat libovolné číslo od 0 do 9999. Funguje tak, že k svislé středové čáře přikreslujeme další komponenty, které říkají, kolik jednotek, desítek, stovek a tisícovek číslo obsahuje. Tyto komponenty jsou zobrazeny níže. Vyčíslete výsledek příkladu zadaného v cisterciánském zápisu.
Správně
Špatně
-
Otázka 39 / 50
39. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníJaký je výsledek příkladu vpravo?
Správně
Špatně
-
Otázka 40 / 50
40. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníKterý z obrazců by jako pátý nejlépe doplnil řadu?
Správně
Špatně
-
Otázka 41 / 50
41. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníKterý z obrazců nejlépe doplňuje řadu?
Správně
Špatně
-
Otázka 42 / 50
42. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníKterý zlomek je svou hodnotou nejblíž číslu 1/2?
Správně
Špatně
-
Otázka 43 / 50
43. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníNásledující tabulka ukazuje kapacitu pěti učeben a také časy, v nichž jsou jednotlivé učebny každý den již obsazeny.
Potřebujete uspořádat seminář pro 35 osob v čase 16:00–18:00. Které učebny můžete využít?
Správně
Špatně
-
Otázka 44 / 50
44. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníKolegové z různých měst v ČR chtějí uspořádat hodinovou Skype konferenci a do tabulky zanesli své časové možnosti.
Rozhodněte, který z následujících výroků NEPLATÍ.
Správně
Špatně
-
Otázka 45 / 50
45. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníNa mapě je Čohácká dědina vyznačena 12 cm od Olomouce. Víme-li, že mapa má měřítko 1 : 75 000, jaká je dle této mapy mezi oběma místy vzdálenost vzdušnou čarou?
Správně
Špatně
-
Otázka 46 / 50
46. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníSoučet pěti po sobě jdoucích celých čísel je roven 170. Jakou hodnotu má nejmenší z těchto čísel?
Správně
Špatně
-
Otázka 47 / 50
47. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníV peněžence je 12 mincí. Mají hodnotu 1, 2, 5, 10 a 20 Kč. Čtyři z těchto mincí jsou desetikoruny. Nejvíc je ale v peněžence dvoukorun. Jaká je celková hodnota mincí v peněžence?
Správně
Špatně
-
Otázka 48 / 50
48. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníTabulka na každém řádku obsahuje slovo složené z pěti písmen. Cílem je uhodnout slovo v posledním řádku. Víme, že písmena vytištěná na bílém pozadí se v hledaném slově nevyskytují; písmena na šedém pozadí se vyskytují, ale na jiné pozici; a písmena na černém pozadí se v hledaném slově vyskytují právě na dané pozici. Z následujících možností vyberte hledané slovo.
Správně
Špatně
-
Otázka 49 / 50
49. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníDevítičlenná skupina turistů cestuje vlakem. Jedna třetina z nich chce sedět u okna (tj. v jedné z krajních řad) na místě s lichým číslem a jedna třetina na jakémkoliv místě se sudým číslem. Ostatní mohou sedět kdekoliv, s výjimkou již obsazených míst (označeny křížkem). Který výběr míst ve vlaku je správný?
Správně
Špatně
-
Otázka 50 / 50
50. Otázka
Bodové ohodnocení: 1Sekce: Logicko-analytické myšleníNa obrázku jsou dvě identické kostky. Obě jsou vyrobeny tak, aby součet hodnot protilehlých stran dával číslo sedm. Čemu se rovná součet hodnot stran, kterými se kostky vzájemně dotýkají?
Správně
Špatně